Diferentele de temperatura, caldura si umiditatea din atmosfera, si zilele tot mai lungi sunt doar cateva elemente care infuenteaza functionarea organismului si aderile metabolice. In acesta vara medicii nutritionisti ne propun sa adoptam o dieta echilibrata, pentru a putea face mai usor fata acestor modificari.  Iata care sunt alimentele care nu trebuie sa lipseasca din farfurie in aceasta vara:

  1. Pepenele rosu – un fruct racoros sarac in calorii

Pepenele rosu  este vedeta verii! Continutul ridicat de apa, elemente nutritive si cantitatile ridicate de zahar fac din acest fruct un super-aliment. Pe langa gustul extrem de placut vine cu rezerve impresionante de minerale (potasiu,  zinc, fosfor, magneziu, mangan, cupru, seleniu), vitamine( A, C, E) si alte elemente cu efect antioxidant. Consumul de pepene verde regleaza tranzitul intestinal si presiunea arteriala, de asemena impiedica acumularea de grasimi in tesuturi.

  1. Visinele – fructe cu puternic efect antioxidant

In primul rand visinele sunt foarte gustoase si racaoritoare. Sunt fructele perfecte pentru zilele toride de vara, pentru ca invioreaza simturile si ajuta la mineralizaea organismului. Un pumn de visine ofera energie suficienta pentru a te bucura din plin de o zi caniculara de vara. In plus au proprietati antiinflamatoase, diuretice si antioxidante. Deci ajuta la mentinerea greutatii si imbunatatesc starea psihica.

  1. Tomatele – un plus de fibre si vitamine

Rosiile sunt probabil cele mai consumate fructe ale verii. Salatele cu rosii, busuioc, masline si branza sunt adevarate delicii pentru papilele gustative, in plus sunt si foarte sanatoase. Bogate in fibre, vitamine si antioxidanti rosiile sunt medicamente pentru organism.Ajuta la  mentinerea sanatatii pielii, intaresc oasele, mentin in limitele normale tensiunea arteriala si ajuta la imbunatatirea vederii.

  1. Pastaile de fasole verde – magie in farfurie

Modalitatile in care pot fi gatite pastaile de fasole verde sunt aproape infinite. Aceaste legume pot fi transformate usor  in adevarate delicatese culinare, in plus sunt bogate in elemente nutritive si sarace in calorii. Efectele benefice ale pastailor au fost demonstrate prin studii medicale realizate de insitutii specializate de renume, deci sunt printre acele alimente care nu trebuie evitate.

5.Frutele de padure – gusturi rafinate

Fructele de padure sunt recunoscute pentru eleftele atioxidante si vitaminizante pe care le au. Bogate in elemente nutritive de inalta calitate fructele de padure nu trebuie ignorate nici in aceasta vara. Pot fi consumate proaspete, sau pot fi transformate in bauturi cu adevarat  exceptionale. Smoothi-urile si fresh-urile cu afine, zmeura si coacaze sunt desfatari pentru toate simturile.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here