Dieta mediteraneana este reconoscuta de organizatiile internationale de nutritie si sanatate ca fiind una dintre cele mai sanatoase si mai eficiente, din cate exista. Nu are un plan alimentar restrictiv, nu presupune renuntarea la grupa alimentare, sustine un mod de alimentatie corect pe termen lung, presupune introducerea exercitiilor fizice in programul zilnic de activitati.

Persoanele care adopta dieta mediteraneana ca metoda de slabit si mod de viata se pot bucura de preparate foarte variate si foarte gustoase. Din planul alimentar propus de initiatori,  nu lipseste vinul, bautura ce poate fi consumat cu moderatie.

In principal dieta are la baza respectarea piramidei nutritionale. La baza piramidei mediteraneene stau sportul si exercitiile fizice. Este urmat de pretarate alimentare ce au in compozitie faina integrala si cartofi. Pe treapta urmatoare stau legumele, fructele, leguminoasee si nucile. Spre varful piramidei mediteraneene stau uleiul de masline si produsele lactate.

Specialistii recomanda ca din meniul saptamanal sa nu lipseasca pestele, carnea de pui, ouale si dulciurile, in proportii mai mici. Odata pe luna se pot consuma si carne rosie.

In dieta mediteraneana se pot consuma zilnici apa si cate un pahar de vin.

Beneficiile dietei mediteraneene

Acest plan alimentar foarte variat ajuta la pierderea in greutate. Este si o metoda excelenta de control a colesterolului  si a zaharului din sange. Reduce riscul de instalare a depresiei si induce stare de bine. Conform studiilor medicale alimentele ce trebuie consumate in dieta mediteraneana au efecte benefice asupra organismului, imbunatatesc digestia si tranzitul intestinal, previn inflamatia si reduc atacul cerebral vascular. De asemena se pare ca impiedica instalarea unor boli degenerative precum Alzhaimer.

Princii de functionare ale dietei mediteraneene

In aeasta dieta se pot consuma din abundenta legume si fructe in stare proaspata, combinate cu carne salate. Pe durata acesteia se consuma cantitati mari de ulei nesaturat iar cantitatile de mancare cosnumate trebuie sa fie moderate.

Gustarile ce constau in fructe uscate, iau locul, prajiturilor si a produselor crocante de tip biscuiti. Se recomanda eliminarea bauturilor acidulate si a bauturilor dulci pe perioada dietei. Pentru a evea efect, alimentele nu trebuie condimentate cu surplus de sare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here