Dieta asiatica este conform nutritionistior una dintre cele mai sanatoase diete. Planul alimentar propus prin dieta asiatica, nu exclude grupa elimantare, nu presupune infometare  sau analizarea permanenta a alimentelor consumate. Aceasta metoda de slabit are la baza doua principii esentiala: echilibru si moderatie.

Jason Bussell celebrul doctor in medicina asiatica, este cel care a pus bazele acestei metode sanatoase de slabit. In cartea “Dieta asiatica: secrete simple pentru a manca sanatos, a slabi si a te simti bine”, acesta descrie in detaliu modul de functionare a organismului si modul in care alimentatia influenteaza sanatatea. De asemena a reusti sa evidentieze cat de importanta este respectarea traditiei pentru sanatatea omului modern. Din analiza aceestuia reiese ca popoarele asiatice care respecta traditiile vechi, sunt mai sanatoase fata de popoarele moderne care au lasat in urma obiceiurile alimentare ale strabunilor. Jason Bussell sustine ca fiecare popor are scris in codul genetic un plan alimentar, mostenit de mii de ani. Totodata sustine ca respectarea traditiilor insemna in primul rand ascultarea cerintelor de baza ale organsimului, si totodata mentinerea greutatii corporale.

Dieta asiatice – principii de functionare

Planul alimentar al dietei asiatice este simplu si usor de urmat, numarul de calorii consumate nu este important in aceasta dieta, insa se pune accent pe consumul de alimente de calitate.

In dieta asiatica nu sunt permise alimentele procesate industrial, nu sunt permise sucurile cu acid si zahar. Este incurajat consumul de ceaiuri din plante si alimente locale. Un element esential care sigura succesul acestui plan alimentar este moderatia. Portiile consumate trebuie sa fie mici, dar consistente.

  1. Sunt permise cerealele la discretie: orez alb, orez brun, qinoa, hrisca, mei, ovaz. Aceste au continut ridicat de fibre si imbunatatesc digestia, in plus au in compozitie cantitati impresionante de minerale si vitamine.
  2. Legumele gatite preparate termic. Asiaticii consuma legume in cantitati impresionante, insa nu se recomansa a fi mancare crude, pentru ca sunt digerate mai greu si pot produce iritatii mucoasei intestinale, in plus legumele nepreparate termic produc balonari.

3. Lactate mai putine! Studiile medicilor chinezi au demonstrat ca lactatele produc mucus in intestine si astfel elementele nutritive nu mai sunt corect absorbite. Deci daca doresti sa slabesti prin aceasta metoda limiteaza aceasta grupa alimentare.

  1. Consuma carne in cantitati moderate. Te poti bucura de aromele delicioase ale carnurilor de vita, curcan, rata, gasca, porc si a delicateselor marine. Nu exagera, doua porti de carne pe saptamana sunt suficiente pentru ca organismul sa fucntioneze corect!
  2. Consuma multe lichide: apa, ceai, sucuri proaspat stoarese. Ceaiul verde este cea mai popolara bautura asiatica, este bogat in antioxidanti si alte elemnte nutritive deosebite.

Afla cum poti scapa de kilogramele in plus adoptand Dieta Indiana!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here