Variatiile mari de temperatura si numarul mare de agenti patogeni care circula in sezonul rece, sunt factori care pun la incercare sistemul imunitar in aceasta perioada. Pentru a-ti pastra starea de sanatate in parametrii optimi este important sa continui sa faci miscare si sa mananci sanatos. Dupa cum banui, in aceasta perioada nutritionistii recomanda alimentele de sezon, bogate in vitamine si minerale. Este bine sa consumi fructe si legume din belsug, alimente bogate in proteine si lichide. Iata o lista cu alimentele care te pot ajuta sa iti intaresti sistemul imunitar in aceasta perioada:

  1. Afine – fructe esentiale pentru dieta de toamna

Afinele sunt fructe minune care ajuta organismul in numeroase moduri. Sunt bogate in viatamine (C, A, E, PP, K, B-uri), antioxidanti, fibre,minerale s.a. Au efecte deosebite asupra sistmeului imunitar, dar si asupra digestiei. Aceste fructe sunt esentiale pentru reglarea greutatii corporale si pentru mentirnerea in stare optima a sistemului gastro-intestinal. Un alt efect benefic al consumului de afine consta in faptul ca incetineste fenomenul de imbatranire si degradare a tesuturilor.

  1. Varza – leguma saraca in calorii, perfecte pentru toamna-iarna

Aceasta leguma de sezon are multiple efecte asupra sistemului imunitar si asupra sistemului digestiv. Este un aliment minunte, care poate fi gasit din belsug in pietele romanesti. In plus pretul verzei este foarte mic. Poate fi consumata proaspata sau gatita, insa efectele acesteia sunt deosebite. Este un aliment care nu solicita sistemul digestiv, bogat in elemente nutritive de inalta calitate. Este bogata in fibre, tiamina, vitamina C, vitamina K, vitamina A, riboflavina, minerale (calciu, magneziu, mangan, zinc, fier, s.a) luteina si alfa-caroten. Aceste elemente intaresc sistmeul imunitar si fac organimul mai puternic impotriva agentilor patogeni sezonieri.

  1. Fructele de mare – delicii in dieta de sezon

Fructele de mare au continut ridicat de zinc, element esential care ajuta la intarirea sistemului imunitar. Sunt cele mai potrivite alimente de iarna pentru ca actioneaza eficient asupra intregului organism: aport valoros de minerale, vitamine, proteine; imunostmulator eficient, ofera protectie impotriva bronsitei, sustine sanatatea ochilor si a creierului, imbunatateste functia digestiva, continut caloric scazut.

  1. Migdale – cele mai bune rontanele din dieta de iarna

Aceste nuci sunt bogate in vitamina E, care influenteaza direct functionarea sistemului imunitar. Migdalele sunt bogate in fibre, proteine usor de digerat, uleiuri si alte elemente care pregatesc organismul pentru iarna. O ceasca de migdale crude previne instalarea anemiei si previen imbatranirea prematura a pielii.

  1. Gutuiile – gusturi si arome cu efecte speciale asupra sistemului imunitar

Guturile sunt considerate merele de aur ale romanilor, sunt fructe de sezon care fortifica organismul si il pregateste sa lupte impotriva virusurilor de sezon. Pline de minerale, vitamine, fibre si alte elemente valoroase, gutuile actioneaza ca medicament pentru organismul slabit. Sunt recomandate pentru perioadele de raceala, pentru ca au actiune antiinflamatoare puternica.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here