Cu un cost redus de inceput si datorita slabei concentrari a firmelor mari pe sectoarele cheie, activitatea de curatenie comerciala si rezidentiala devine o industrie lucrativa si profitabila pentru firmele mici.

Desi industria in sine este relativ usor sustenabila, antreprenorii de succes stiu ca aceasta nu poate supravietui si nu se poate dezvolta fara un marketing eficient.

Indiferent daca aveti de gand sa demarati o afacere de curatenie sau daca aveti nevoie doar de cateva idei noi, in continuare gasiti cateva “retete” pentru a va creste afacerea, recomandari venite de la marile firme din domeniu si de la expertii in afaceri mici.

Ilustrati profilul afacerii pe care v-o doriti

Toti pornim afaceri avand in minte un obiectiv, dar atunci cand zilele se transforma in luni si lunile in ani, ne pierdem adesea din vedere obiectivele pe care ni le-am stabilit si visele. Deci, decat sa va ganditi cum sa va cresteti afacerea, mai bine faceti un pas inapoi si ganditi-va cum ar trebui sa arate afacerea dumneavoastra de vis, cum ar trebui sa fie perceputa si care sunt pasii de urmat pentru a atinge aceste lucruri.

Visul dumneavoastra poate reprezenta clienti fericiti, angajati si detinatori multumiti – genul de reteta ce asigura stabilitate si multumire pentru toata lumea. Dar cum transformati acest vis intr-o realitate ? Totul porneste de la definirea clientului dumneavoastra ideal.

Fiti diferit

Intr-o piata aglomerata, diferentierea este esentiala. Clientii doresc sa stie ce le puteti oferi, si care sunt acele lucruri pe care competitorii dumneavoastra nu le pot asigura. Incepeti prin a va evalua competitorii – ce particularitati prezinta acestia, atat in mesaje lor cat si in actiunile pe care le intreprind ?

Folositi Facebook-ul, review-urile online, si “barfele”, pentru a vedea ce spune piata despre competitorii dumneavoastra. Ce nevoi nu sunt implinite ? Dintr-un anumit punct de vedere, ar putea exista o atractie catre produsele de curatare ecologice, catre programele flexibile de lucru (seri si weekend-uri) si asa mai departe.

O alta cale de a va diferentia este construirea unor relatii apropiate cu clientii prin marketing. Creati un blog, sau expediati periodic newslettere in care sa oferiti sfaturi pentru curatenie (trebuie sa aratati ca un expert in acest domeniu), sau prezentati-va echipa (biografiile si filmuletele sunt excelente), asadar clientii vor stii cu cine au de a face.

Imbunatatiti si repetati campaniile dumneavoastra de marketing

Ati derulat o serie de actiuni de marketing – e-mail, posta scrisa, telemarketing, brosuri, etc, adresandu-va unui anumit sector de clienti pe o anumita perioada. Poate campania a decurs bine si ati obtinut noi contracte. Excelent ! Dar ce va faceti cu clientii care nu au raspuns ? Ar trebui exclusi de pe lista dumneavoastra de marketing ?Ar trebui sa reveniti cu o noua campanie ?

Deci ? Pai, in primul rand daca sectorul de marketing vizat nu s-a schimbat si daca nu aveti timp sa veniti cu o noua campanie, nu renuntati, insistati pana veti obtine noi clienti. In al doilea rand, daca puteti veni cu elemente noi este excelent, dar daca primul mesaj este inca valabil si reflecta in continuare motivul pentru care afacerea dumneavoastra de curatenie este diferita, ar trebui sa repetati campania pastrand aceleasi elemente. Repetitia este buna, mai ales daca respectiva campanie ati derulat-o cu 6-12 luni in urma si mesajul este inca relevant. Reporniti ciclul, clarificati-l si repetati-l!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here