Rapoartele recente lansate de companiile celebre de statistica a domeniului IT au aratat ca dispozitivele mobile castiga teren in detrimentul desktop -urilor si a laptopurilor. Mobilitatea ridicata, varietatea mare de operatiuni si costurile scazute pentru abonamentele de internet sunt detalii care au crescut popularitatea device-urilor mobile.

In era digitalizarii web site-urile pot fi accesate cu lejeritate de pe orice tableta sau smartphone iar sarcinile zilnice, precum realizarea cumparaturilor, plata facturilor, realizarea de tranzactii bancare si vizualizare continutului multimedia sunt efectuate cu lejeritate. In opinia specialistilor care ofera servicii SEO, campaniile pentru mobil au devenit tot mai populare, iar orice business de succes se concentreaza si pe acest segment.

Daca in anii precedenti optimizarea unui site se axa pe castigarea de pozitii in motoarele de cautare pentru paginile ce puteau fi accesate de pe sisteme desktop, in prezent instrumentele dezvoltate permit crearea unor campanii SEO mobile eficiente.

Inainte de a discuta despre instrumentele care ajuta la obtinerea unor rezultate durabile, pe termen lung, este important sa trecem in revista cateva detalii legate de optimizarea SEO  friendly pentru mobil. Primul aspect care trebuie analizat este legat de designul websiteului, un site cu aspect responsive este mai prietenos fata de cele care nu au interfata pentru mobil. Avantajul este ca imaginea se ajusteaza pentru a afisa informatiile placut in functie de deviceul de pe care este accesat (fonturile, layouturile, imaginile isi modifica dimensiunea pentru a fi citite confortabile de desktop dar si de pe mobil). Un alt detaliu de care se tine seama este legat de prezenta pop-out-urilor si a continutului flash. Trebuie sa se tina seama ca varianta mobila a motoarelor de cautare nu citesc aceste informatii, deci trebuie evitate. Daca aceste elemente sunt puse la punct, se pot cauta instrumentele care faciliteaza optimizarea SEO pentru mobile.

Get Started, un instrument lansat de Google care ofera informatii utile pentru optimizare prietenoasa pentru device-urile smart. Elementele puse la dispozitie prin acest instrument ajuta la crearea unui site cu interfata usor de abordat de utilizatori.

Mobile-Friendly Test este un instrument care permite depistarea temelor ce pot fi folosite pentru desktop si mobil, tot prin acest instrument este testata viteza de incarcare a paginii, trebuie mentionat ca viteza este un detaliu cheie pentru mentinerea vizitatorilor si transformarea acestora in clienti.

Mobile Usability Report este un alt instrument dezvoltat de google care ajuta la descoperirea elementelor ce imbunatatesc functionarea site-ului, de la problemele de securitate, la cele legate de indexare si trafic.

Search Console de la Google este unealta care face posibila crearea unor site-uri perfect functionale atat pentru variantele de desktop cat si pentru cele mobile. Ajuta la descoperirea resurselor ce asigura functionare rapida si eficienta.

Responsive Design Testing este un  instrument eficient care ajuta in optimizarea paginilor pentru mobil. Acest tool arata cat de “responsive” este proiectul pentru o gama foarte variata de device-uri.

Moz Local este un instrument care ajuta la crearea campaniilor pentru mobil locale. Tool-ul este foarte eficient pentru a creste un business promovat prin intermediul unui site la nivel local. Ajuta la minimizarea si eficientizarea resurselor, este rapid si valoros pentru ca este creat pentru antreprenori.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here