Ecommerce este, ca intotdeauna, intr-un continuu trend crescator; industria este intr-o perpetua transformare, evolueaza, se reinventeaza, accelereaza… Business-urile din domeniu trebuie sa se situeze pe aceeasi linie, pentru a mentine pasul; iata cateva indicii cu privire la evolutiile anului 2021 din acest domeniu.

Branduri premium si D2C commerce. Inca de acum cativa ani in urma, comertul D2C (direct to customer) a explodat. Este vorba de brandurile care se adreseaza direct cumparatorului, fara a mai fi nevoie de intermediari; clientii se indreapta, pe buna dreptate, catre brandurile care vand produse de calitate superioara, la preturi accesibile. Este si cazul vanzarii de produse IT, ca de exemplu, laptop refurbished, marci consacrate – DELL, HP, Lenovo, etc.

TV Shoping. Anumite produse, care se vad pe TV, vor putea fi cumparate online. Incepand de anul trecut, NBC a rulat anunturi de cumparare pe TV, conectate la o aplicatie pe telefonul mobil, permitand telespectatorilor sa achizitioneze produsele prezentate pe ecran . Probabil ca aceasta tehnologie va fi, cat de curand, inclusa in optiunile prezente pe smart TV; aceasta opiune va permite telespectatorilor sa achizitioneze mai rapid produsele dorite, iar vanzatorilor, rularea stocurilor intr-o maniera mai facila.

Inteligenta artificiala este deja folosita in ecommerce, in diverse scopuri: pentru a face recomandari de produse, pentru a ajuta clientii sa vizualizeze mai bine produsele pe care si le doresc, pentru a oferi asistenta clientilor, atunci cand acestia formuleaza intrebari cu privire la produsele de care sunt interesati. Se pare ca, pentru 2021, cu ajutorul inteligentei artificiale, se urmareaste si ajutarea vanzatorilor, in gasirea clientilor cu cel mai mare potential de cumparare. Inteligenta artificiala ar putea analiza,  de-a lungul unei perioade de timp, trendurile de vanzare si cumparare, canalele de vanzare-cumparare, comportamentul vanzatorilor si al cumparartorilor, pentru a gasi cele mai potrivite momente, canale si produse care sa fie vandute, respectiv cumparate. Acest fapt va salva timp pretios, ajutand cleintii sa-si gaseasca produsele cele mai potrivite pentru nevoile proprii si brandurile sa isi accelereze obtinerea profitului.

ReCommerce sau comertul cu produse second-hand se preconizeaza a cunoaste o revitalizare in 2021. Consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de sustenabilitate, iar chestiunile de protectia mediului sunt, mereu, in prim plan; de aceea, cel putin in ceea ce priveste produsele electronice si electrocasnice, trendul este clar. In industria IT, de multi ani, se militeaza pentru refolosire, pentru minimizarea, pe cat mai mult posibil, a deseurilor ce rezulta din folosirea acestui tip de produse. Marile branduri din domeniu au divizii speciale pentru produse refurbished; vanzarile de produse refurbished se dovedesc a fi foarte profitabile, fiind atras interesul unei noi palate de clienti – cei care isi doresc un laptop refurbished sau un calculator refurbished, pentru ca este la pret mai mic decat varianta noua, pret pe care si-l pot permite. Si produsele second-hand, testate si verificate, puse in vanzare de companii cu renume bun in domeniu, pot fi folosite, cu succes, acoperind necesitati de utilizare stringente, la preturi foarte bune. Se preconizeaza ca piata de recommerce se va dubla in urmatorii cinci ani.

Am mentionat mai sus doar cateva directii de evolutie in ecommerce, in 2021. Sectorul IT este unul dintre putinele sectoare care isi va mentine trendul crescator, in aceasta perioada atat de zbuciumata. Pentru servicii seo de calitate accesati site-ul: inseo.ro.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here