Lubrifierea motorului este un proces mecanic esential de care are nevoie motorul unei motociclete. Fara o lubrifiere corespunzatoare, viata si performantele motorului tau s-ar diminua consistent.

Daca vorbim de schimbul de ulei moto 10W40 trebuie sa iti imaginezi ca motorul are nevoie de ulei nou de calitate, asa cum tu ca om ai nevoie de apa si de aer, fara de care viata pe pamant nu ar fi posibila.

Schimbul de ulei

Schimbul de ulei este o etapa esentiala pentru buna functionare a unei motociclete. Dar te-ai intrebat vreodata care este rolul uleiului de motor? Daca vrei sa intelegi cum functioneaza acesta si care sunt caracteristicile sale principale, te invitam sa parcurgi randurile care urmeaza.

 

Care este rolul unui ulei moto tip Motul 10W40?

Motorul este un mecanism complex, format din mii de piese care functioneaza impreuna pentru a crea forta necesara deplasarii unui vehicul. Avand ca proces de baza arderea combustibilului, o mare parte din aceste piese sunt expuse unor temperaturi foarte ridicate. Mai mult decat atat, unele dintre ele sunt supuse frecarii, ceea ce in mod normal duce la eroziune si la tot felul de complicatii neplacute. Uleiul de motor are mai multe roluri in tot acest angrenaj. Insa cel mai important este asigurarea lubrifierii corespunzatoare a componentelor metalice, astfel incat gradul de uzura sa fie minim. De calitatea uleiului de motor depinde buna functionare a motorului pe termen lung, intrucat folosirea unui ulei de slaba calitate va duce in mod inevitabil la erodarea timpurie a unor componente importante. Asa ca, facand economie la achizitionarea uleiului, s-ar putea sa te trezesti cu niste costuri suplimentare foarte ridicate pentru reparatiile ulterioare.

 

Calitati si beneficii

Uleiul de motor se gaseste pe piata sub trei forme principale. Prima dintre acestea este uleiul mineral. Cea mai simpla si mai „primitiva” forma de ulei are ca principal avantaj pretul foarte scazut, insa vine la pachet cu o serie de dezavantaje destul de suparatoare. Asta deoarece anumite calitati ale uleiului de motor mineral se diminueaza in timp, ceea ce duce o perioada mult mai scurta de inlocuire a acestuia. De aceea, se recomanda folosirea uleiului mineral doar pentru motocicletele vechi. Uleiul semi-sintetic este un amestec de ulei mineral si cativa aditivi sintetici si este cel mai folosit tip de ulei in randul riderilor. Pretul mai ridicat fata de cel mineral este justificat de o durata de viata mai lunga si de protectia suplimentara oferita de aditivi. Ultimul pe lista este uleiul sintetic, care are pretul cel mai mare, dar si o calitate superioara, fiind recomandat indeosebi pentru motocicletele noi.