Motorul in 2 timpi este cel mai frecvent tip de motor care este utilizat la fabricarea majoritatii marcilor motocicletelor. Dar oare te-ai gandit, pana acum, care este principiul sau de functionare?

Probabil ca multi dintre voi nu stiu care este modul de functionare a motorului in 2 timpi si cum functioneaza mai exact acest motor cu ardere interna in 2 timpi.Timpii se refera la numarul de curse ale pistonului pe durata efectuarii unui ciclu motor complet. Deci, 2 curse lineare ale pistonului in cilindrul motorului si o rotatie completa a arborelui cotit. Un ulei amestec 2 T este necesar pentru a lubrifia motorul si pentru a-l face mai fiabil atunci cand te deplasezi pe diferite directii: prin oras, pe drumuri de munte sau pe soselele nationale ale patriei.

 

Care sunt aceste 2 curse, respectiv acesti 2 timpi ai motorului?

Motorul în 2 timpi este cel mai simplu motor cu piston, avand o constructie foarte simpla si fiind foarte usor de utilizat. Si acum, sa vedem care sunt cei 2 timpi si de ce motorul are aceasta denumire. Foarte simplu! Spre deosebire de motorul in 4 timpi, motorul in 2 timpi realizeaza o succesiune dublă de cicluri, realizand un randament dublu fata de un motor in 4 timpi de aceeasi capacitate cilindrica.

De ce? Pentru ca cei 4 timpi se întretaie in 2 timpi, dar avand tot 4 principii esentiale pentru realizarea unui ciclu motor , adică admisie, compresie ,ardere si detenta, evacuare. Motorul in 2 timpi este astfel conceput incat ciclul motor sa se desfasoare pe durata a doua miscari lineare a pistonului si o rotatie completa a arborelui cotit.

Amestecul carburant, adica un ulei amestec 2 T, preparat si dozat de carburator nu ajunge direct in cilindru, el este introdus mai intai in carterul motorului prin galeria de admisie dintre carburator si blocul cilindrului, unde este apoi comprimat de catre piston in miscarea sa descendenta,in cursa utila de destindere,cum vom vedea mai departe si abia apoi este trimis, doar o parte din amestec, prin alte ferestre de admisie (baleiaj) atat cat sa asigure desfasurarea  unui ciclu motor.

Afla si cum sa imbunatatesti performantele motorului!

Raportul benzina-ulei amestec pentru motoarele in 2 timpi

Calitatea si modul in care se realizeaza acest amestec avand o importanta deosebita pentru functionarea motorului cat si pentru durata de viata a acestuia.

Pentru realizarea amestecului de benzina – ulei utilizati numai ulei pentru motoare in doi timpi si numai in cantitatile recomandate de producator. Amestecul incorect poate duce la defectiuni majore ale motorului, producand uzura ridicata si prematura a acestuia.

Pentru amestecare introduceti uleiul într-o canistra de benzina sau in recipiente din PVC rezistent la aciditatea benzinei şi apoi benzina.

Cele mai frecvent intalnite raporturi de amestec benzina – ulei sunt:

  1. 50:1 – 50 parti benzina la 1 parte de ulei
  2. 40:1 – 40 parti benzina la 1 parte de ulei
  3. 25:1 – 25 parti benzina la 1 parte de ulei